logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با روز دهم محرم انجام شد؛

اشک ماتم زنجانی ها در عاشورای حسینی/ طنین نوای "لبیک یا حسین" در پایتخت شور و شعور حسینی

اشک-ماتم-زنجانی-ها-در-عاشورای-حسینی-طنین-نوای-"لبیک-یا-حسین"-در-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی

همزمان با روز دهم محرم،مردم استان زنجان به یاد سرور و سالار شهیدان و دلاورمردی های یاران با وفای آن حضرت، اشک ماتم ریختند.

به گزارش موج رسا; همزمان با فرارسیدن روز دهم محرم مردم عزادار استان زنجان همگام با تمام عاشقان و عزاداران حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.

حزن و اندوه مردم زنجان در روز عاشورا به اوج رسید و مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جای جای استان زنجان نیز با شور و خال خاصی برگزار شد.

در روز عاشورای حسینی مردم خداجوی و عاشق اهل بیت استان زنجان در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سوگ نشستند و نوای "لبیک یا حسین" عزاداران طنین‌انداز شد.

از اولین ساعات روز عاشورا مردم زنجان در دسته های عزاداری با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در حالی که بیرق های سیاه در عزای سالار شهیدان در دست داشتند در خیابان های شهر زنجان به راه افتادند و با نوحه خوانی و بر سر و سینه زنان در عاشورای حسینی به سوگ نشستند.

دسته های عزاداری با حرکت از تکایا و مساجد مناطق مختلف شهر پس از عبور از خیابان های شهر در خیابان های شهر تجمع کرده و در عزداری یکپارچه در غم شهادت مولای خود سوگواری کردند.

حضور جوانانی که با عشق و ارادتی خالصانه با حمل بیرق های سیاه و علم هایی در یادبود حماسه کربلا در صفوف سوگواران دیده میشدند جلب توجه می کرد.

عزاداران حسینی سپس در خیابان انقلاب زنجان پس از شنیده شدن اذان به نماز ایستادند و به یاد آخرین نماز حسین ابن علی در کربلا نماز ظهر را به امامت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان اقامه می کنند.

بی گمان نهضت عاشورا تاثیر بی پایانی بر جانهای مؤمنان دارد؛ چنان که هیچ گاه این تاثیر کهنه و این حرارت سرد نمی شود، و همواره عشق آن حضرت در دلهای مؤمنان زنده و پاینده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر